SCOP

Scopul procedurii este:

  • Crearea cadrului unei bune colaborari cu reprezentantii Mass-Media pentru respectarea dreptului cetatenilor de a fi informati.
  • Realizarea unei comunicari corecte si promte a tuturor noutatilor si evenimentelor petrecute in cadrul spitalului.
DEFINITII
  • Pacient = persoana care beneficiaza de ingrijiri medicale preventive, curative si paleative
  • Client = orice persoana sau entitate avand necesitati si cerinte exprimate si/sau implicite referitoare la institutia de sanatate.
  • Inregistrare = document prin care se declara rezultate obtinute sau furnizeaza dovezi ale activitatilor realizate
  • Proces = ansamblu de activitati corelate sau interactiune care transforma elemente de intrare in elemente de iesire
DOCUMENTE DE REFERINTA

Legea 95/2006 privind reforma sanatatii in domeniul sanatatii

OUG 93/2008 privind modificarea si completarea legii 95/2006

LEGEA 46/2003 privind drepturile pacientilor

DESCRIEREA PROCEDURII

Nici un reprezentant Mass-Media nu are voie sa patrunda in incinta centrului de paliatie, decat in urma unei solicitari scrise sau telefonice si cu permis de vizitare.

Reprezentantii Mass-Media vor fi pe parcursul vizitei insotiti permanent de un membru delegat al centrului de paliatie.Accesul in sectiile centrului va fi restrictionat si acordat doar cu avizul managerului.

Legatura dintre spital si Mass-Media va fi asigurata de un purtator de cuvant al spitalului, desemnat prin decizie.

Realizarea unui interviu cu echipa manageriala a spitalului se va realiza doar in urma unei solicitari scrise si doar cu acordul personal al managerului.

Filmarea in cadrul centrului nu este permisa decat cu acordul conducerii si a persoanelor implicate.

RESPONSABILITATI

Manager:

  • Stabileste modelele si caile de comunicare
  • Asigura resursele necesare pentru asigurarea infrastructurii de comunicare si buna ei functionare
  • Numeste prin decizie Purtatorul de cuvant al spitalului

Purtatorul de cuvant:

  • Aduce la cunostinta presei informatiile stabilite de conducerea spitalului
  • Instruieste si constientizeaza personalul din spital privind modul de comunicare cu exteriorul
  • Informeaza conducerea spitalului asupra necesarului de resurse pentru buna derulare a procesului de comunicare
MOTIVAREA ELABORARII

Aceasta procedura a fost elaborata pentru a facilita o buna colaborare cu reprezentantii Mass-Media pentru respectarea cetatenilor de a fi informati.

Realizarea unei comunicari corecte si promte a tuturor noutatilor si evenimentelor petrecute in cadrul spitalului.

­